Het Bestuur bestaat uit:
Arie van Heeswijk, voorzitter
Claudia Jennekens, secretaris
Thie Nijenbanning, penningmeester
Janine Dudok, algemeen bestuurslid en contactpersoon voor de activiteitencommissie.
Vacature, algemeen bestuurslid en contactpersoon voor de PR commmissie.
Ons Bestuur vergadert gemiddeld minimaal 1 x per maand. Wilt u iets kenbaar maken, stuur dan een schriftelijke reactie naar bestuur@vfgf.nl of per post naar:
V.F.G.F.
t.a.v. het bestuur
Zonnenstein 205
3332 NZ Zwijndrecht
U krijgt dan binnen 14 dagen na de vergadering een schriftelijke reactie terug.
De Algemene Ledenvergadering van de V.F.G.F. is het hoogste orgaan van de vereniging en bestaat uit alle betalende leden van de vereniging. In de Algemene Vergadering welke minimaal 2 x per jaar wordt georganiseerd, wordt o.a. de financiële jaarrekening besproken en geaccordeerd en worden de begroting, de reglementen en het meerjarenplan vastgesteld.
Het bestuur draagt zorg voor de dagdagelijkse bedrijfsvoering van de Vereniging. Beleidsvoorstellen (bijvoorbeeld vanuit de Kwalificatieraad) worden beoordeeld door het bestuur en bij akkoord hiervan op de agenda van de ALV geplaatst ter bespreking en accordering. Het bestuur als ook de ALV kan besluiten om commissies in het leven te roepen, zoals bijvoorbeeld de Activiteitencommissie, PR commissie en Kwalificatieraad.
We kennen op dit moment 3 regio’s (Noord, Midden en Zuid) waarvoor activiteiten worden georganiseerd. Een fokker/eigenaar kan aan alle kwalificatiedagen voor merries, veulens en ruinen deelnemen.
Leden worden naast de website ook via de maandelijkse nieuwsbrief geïnformeerd over allerlei ontwikkelingen en activiteiten.